Запоріжжя – місто незламних людей та … незламних бізнесів. Тут і зараз запорізькі підприємці продовжують розвивати ринок та підтримувати економіку регіону. А допомагає їм популяризувати свій продукт та обʼєднуватися в єдину спільноту проєкт «Підтримую СВОЄ запорізьке».

Які ж бізнеси продовжили працювати під час повномасштабного вторгнення, ризикнули відкритися зараз чи релокувалися з тимчасово окупованих територій області в Запоріжжя, розповідаємо в цій статті

Льодова арена, гаряча піца, військовий одяг, автомати з кавою та арт-простір з вином і крафтовими смаколиками – це все бізнеси, які продовжують працювати в прифронтовому Запоріжжі, наповнювати бюджет та давати робочі місця. 

Мистецтво та вино

Арт-простір WineBar – це затишне місце в центрі Запоріжжя, де не тільки можна випити келих вина та відпочити після напруженого робочого дня, але і насолодитися живою музикою та взяти участь у цікавих та корисних заходах. Засновником є Олексій Котов. 

Олексій розповідає, що ідея виникла ще до повномасштабної війни. Трошки раніше він познайомився з власниками виноробні Villa Del Vino, що розташована у селі Бабурка, і одного вечора виникла ідея відкрити власний бар. 

– Ми відкрили його своїми силами, з допомогою друзів, тобто кожен щось приносив, чимось допомагав, самі все будували.

Олексій Котов, засновник WineBar

WineBar не просто заклад, де можна пригоститися вином. Власник розповідає, що це більше арт-простір з майстер-класами, дегустаціями, лекціями, виступами музикантів. В барі навіть є кототерапія, на варті якої, не покладаючи лап, стоїть кіт Михасик.

– Щосуботи в нас грає Олег Новіков, а щоп’ятниці та в неділю відбуваються якісь інші заходи, наприклад, концерти або дегустації. Зараз паралельно плануємо на 9 лютого поєднати дегустацію та малювання на свічках до Дня закоханих.

Арт-простір також і про відкриття талантів. Можна прийти і пограти на сцені на своєму інструменті чи почитати вірші, або поспівати. Якщо людина хоче розвитку, то простір допомагає місцем, де свій талант можна показати публіці. 

В закладі можна спробувати вино, сири та інші смаколики запорізького виробництва. Періодично проходить фестиваль крафтової продукції «Коло друзів», на якому збираються більше 10 брендів Запоріжжя. Бар знаходиться за адресою: вулиця Перемоги, 22. 

Про участь у проєкти «Підтримує СВОЄ запорізьке» Олексій каже, що однією з головних ідей, яка йому імпонує, є обʼєднання бізнесів в спільноту. 

– Зараз треба об’єднуватися, спілкуватись і тоді це дасть якийсь результат. Як і з «Підтримує СВОЄ запорізьке». Мене запросили, я доєднався, бо це правильно обʼєднуватись. 

Кава як готовий бізнес

Автомати з кавою – це не новинка в Запоріжжі. Однак автомати саме з запорізькою кавою, виробництво якої знаходиться тут і зараз в прифронтовому місті, це набагато цікавіше. Тим паче, якщо це кава Isla, яка давно заслужила своєю якістю популярність не тільки серед споживачів нашого регіону. А от засновниками такого бізнесу, розміщення кавоматів «Isla 100% арабіка», є Павло Деркач та Сергій Тихонов. 

Як розповіда Сергій, ідея виникла вже після повномасштабного вторгнення, коли він змушений був покинути свій бізнес в Дніпрорудному через вторгнення російських військ. 

– Ідея виникла у мого друга Паші. Він десь побачив кав’ярню самообслуговування і каже: Ну ти ж ресторатор? Ти ж знаєш, як то робити? Давай зробимо такий бізнес, відкриємо кав’ярень, запустимо їх і буде готовий бізнес під ключ, з історією продажів. 

Сергій Тихонов, співзасновник «Isla 100% арабіка»

Бізнес для військових, який вже популярний і з історією продажів, може дати гарний старт. Особливо, коли держава дає гранти, але не всі бізнеси можуть принести прибуток або і взагалі закритись у перший рік. 

Що стосується «Isla 100% арабіка», то тут не тільки готовий бізнес, але якісна кава, яку в Запоріжжі знають і люблять. 

– Ми навіть це не обговорювали, з якою кавою працювати, бо в нас друг Віталій Івахова, бренд Isla. Ми Віталію подзвонили, він погодився. Далі довго вибирали кавомати, зупинилися на FM-850. Він дуже гарно з молоком працює, там пінка дуже крута. Ну і так вийшло, що у нас наразі класна кава, яка виготовляється в Запоріжжі, це ж наш бренд.

Такий кавомат «Isla 100% арабіка» можна знайти за адресою вулиця Петра Сагайдачного, 7.

Сергій каже, що «Підтримую СВОЄ запорізьке» – це про популяризацію місцевих брендів і про ставку на них, бо місцеві невеликі бренди – це завжди про якість. 

– Місцеві виробники більшу ставку завжди роблять на якість. Поки вони стають великими виробниками, то на оцьому шляху, від малого до великого, у них завжди оптимальна ціна-якість.

Піца з родзинкою

Піцерій по місту багато. Різних, італійських і домашніх, з доставкою і без, з сирними бортиками, з подвійним сиром, але з «родзинкою» тільки одна. Піцерія та домашні напівфабрикати «Родзинка» – це бізнес, який відродився після релокації власниці, Олени Деркач, та переродився з магазину в Пологах в піцерію в Запоріжжі.

– В мене був продуктовий магазин в центрі Поліг «Ізюмінка». Зараз ми перейменувалися в «Родзинка». Потім окупація, все залишилося там. Ми виїхали спочатку в Чернівці, але через два місяці повернулися до Запоріжжя. Тоді в місті все було закрите, мало що працювало. Були у мене заощадження, тож вирішила відкрити магазин продуктовий. За рік роботи магазину, зрозуміла, що багато не заробиш конкуруючи з супермаркетами, вивчивши потребу населення, придбала необхідне обладнання, вдосконалила сімейні рецепти приготування напівфабрикатів, розробила рецепти піц, навчилась їх виготовляти і тепер ми працюємо як власне виробництво напівфабрикатів та піцерія.

Олена Деркач, власниця Піцерії та домашніх напівфабрикатів «Родзинка»

Магазин знаходиться на Фортечній, 45. Тут можна придбати і різні напівфабрикати, і свіжо зроблену піцу, яку випікають 15 хвилин. Працює «Родзинка» з запорізькими постачальниками, бо, як каже Олена, це свіже, це «під боком», це не те, що лежить в морозильниках по декілька місяців. Такі складові корисніші і якісніші. 

Олена каже, що до «Підтримую СВОЄ запорізьке» доєдналася завдяки Олексію Пучкову. Вона зверталася до нього за порадами і він розповів про проєкт. 

– Він розказав, що це допоможе для впізнаваності бренду і серед населення, і серед інших підприємців, бо я ж новачок. І цей проєкт корисний як для населення, так і для запорізьких виробників. 

Запоріжці та хокей

В Запоріжжі можна не тільки смачно перекусити чи попити якісної кави, але і активно відпочити, наприклад, завітати до льодової арени Ice Point, власником якої є Андрій Децюра. 

Ice Point знаходиться за адресою: вулиця Сєдова, 5. На ковзанку можна прийти покататися з родиною, друзями, колегами. Це місце активного відпочинку, якого інколи так не вистачає в великому і гамірному місті. 

– Ми даруємо городянам той блиск в очах, ту усмішку, те щастя, які на сьогодні інколи недоступні в теперішніх складних умовах. Ми займаємося популяризацією активного сімейного відпочинку у вигляді масових катань, змагань. До нас приходять бізнеси, які намагаються підтримувати свій колектив і своїх співробітників. Ми даруємо десь шматочок зими, а десь – тепла.

Андрій Децюра, власник льодової арени Ice Point

Ice Point – це не просто ковзанка для забави та відпочинку, це також і соціально направлений бізнес. Тут тренуються молодіжні хокейні запорізькі команди, які вже готуються до чемпіонату України. 

– Ми на південному сході України єдина діюча арена, яка має всю інфраструктуру, має повнорозмірне хокейне поле, і яка можлива для проведення будь-яких змагань будь-якого міжнародного рівня, в тому числі.

Як каже Андрій, на жаль, багато хто не вірив і не вірить досі в перспективи Запоріжжя в хокеї, але вже зараз учні Ice Point показують відмінні результати. Набір хлопчиків і дівчаток, віком 10-11 років до школи хокею йде постійно. 

– Багато зусиль ми вкладаємо у розвиток, підготовку дітей. В нещодавний наш візит до Дніпропетровська ми обіграли всіх однолітків досить впевнено, хоча там школа і хокей ніколи не припинявся. Тобто з дітьми, які прийшли до нас, багато хто з нуля, ми змогли вийти на гарний рівень. І зараз хочемо спробувати показати себе вже по всій Україні, позмагатися з однолітками в інших центральних і західних регіонах.

Ice Point долучився до проєкту «Підтримую СВОЄ запорізьке», тому що це підтримка та обʼєднання. 

– Тільки об’єднавшись, об’єднавши зусилля тих людей, які справді не байдужі до нашого міста, можна його зробити кращим. Мені неодноразово, і в період повномасштабної війни зокрема, пропонували релокацію всієї арени на захід України, але я хочу розвивати спорт в нашому місті. Будучи патріотом міста, я бажаю, щоб в Запоріжжі ставало краще. 

Прифронтове, військове

Запоріжжя – прифронтове місто. За декілька десятків кілометрів від обласного центру вже позиції ворога, а місто обстрілюється ледь не щодня. Тому одяг та різне спорядження для військових актуальне як ніколи. І цим забезпечує наших захисників бренд ТТХ, власником якого є Юрій Русанов. 

– До повномасштабної війни ми займалися виробництвом спорядження, одягу для мисливців та рибалок. Це було маленьке виробництво. Продавали продукцію через сайти та в роздрібні магазини партнерів. З початком повномасштабного вторгнення ми були якраз на виставці в Києві. Коли поверталися до Запоріжжя, то вже думали, що ми можемо робити для українських Збройних сил. Як повернулися, то вже на третій день запустили виробництво спорядження для військових.

Юрій Русанов, власник бренду ТТХ

Бренд ТТХ має великий асортимент. Це і різне спорядження, одяг, форма, ремені, підсумки тощо. Виробник працює по стандартах Міністерства оборони і навіть у 2023 році отримав від них замовлення.

Однак ТТХ не обмежується тільки військовим одягом, вони мають і соціальне направлення. 

– Ми виготовляємо одяг для дітей з порушеннями мовлення. Діти від 5 до 13 років, які не розмовляють або майже не розмовляють, використовують спеціальні наліпки PECS, які ми інтегрували для використання у одязі. За допомогою них діти можуть комунікувати з оточенням, показувати емоції, настрій, показувати якісь предмети, свої бажання, що їм потрібно. Вони не можуть сказати словами, тому використовують такі наліпки. Ми надали цей одяг, як наша соціальна відповідальність, для Львівського центру психології та логопедії «Задзеркалля» і для Запорізького дитячого центру «Світ очима дітей».

Юрій зізнається, що спочатку скептично віднісся до проєкту «Підтримую СВОЄ запорізьке», але зараз бачить, що він дійсно рухається в правильному напрямку. 

– Доєднався просто, щоб підтримати організацію, яка започаткувала цей проєкт, але на зараз я бачу, що дійсно є підтримка бізнесу, є популяризація брендів. Проєкт працює, щоб люди дійсно бачили, отримували інформацію про запорізькі продукти, купували їх, підтримували.

Вже більше ста 

А точніше 107 запорізьких брендів доєдналися до проєкту «Підтримую СВОЄ запорізьке». Від виробників харчової промисловості, до надавачів різних послуг. Дізнатися більше і побачити всі бренди, які беруть участь в проєкті можна на сайті SVOE.ZP.UA в розділі Бренди

Також на сайті існує зручна мапа, на якій можна знайти запорізьку продукцію чи заклади і прокласти зручний маршрут до них від місця, де ви знаходитеся, до точки продажу. 

Користуйтеся, доєднуйтеся, підтримуйте, бо спочатку запорізьке, потім українське, потім все інше.


Проєкт «Підтримую СВОЄ запорізьке» реалізовується за підтримки проєкту Агентства США з міжнародного розвитку USAID «Зміцнення громадської довіри (UCBI)».

Завантажити ще...