Чи багато ви знаєте запорізьких брендів, які тут і зараз, на 30-ти відсотках вільної від ворога території області, під обстрілами, працюють, виготовляють якісну продукцію та роблять внесок в бюджет регіону? Напевно можна перелічити на пальцях. Однак проєкт «Підтримую СВОЄ запорізьке» створений для того, щоб змінити цю ситуацію. 

Ми поспілкувалися з головою громадської організації «Бізнес-Союз «Порада», керівницею та со-авторкою проєкту Оленою Єрьоменко, і розповідаємо тут, що це за проєкт, навіщо він потрібен і як планує популяризувати та обʼєднувати запорізькі бренди

Запорізька область – це не лише про важку промисловість. У нас є чудова архітектура, захоплююча подих природа, невгамовні та натхненні люди, які і творять наш регіон. А також творять власні бренди, виготовляють якісну продукцію, дають робочі місця і поповнюють місцеві бюджети.

На жаль, не так багато запоріжців знають про локальних виробників, які, можна сказати, працюють прямо у них під носом. Наприклад, відомий всім завод Veladis зі смачною рибкою знаходиться ніде-інде, а на Павло-Кічкасі. 

От саме для того, щоб така інформація не була несподіванкою для запоріжців, а також для обʼєднання, підтримки та популяризації місцевих брендів, громадська організація «Бізнес-Союз «Порада» в 2022 році вирішила створити проєкт «Підтримую СВОЄ запорізьке».

Як зароджувалася ідея

Ідея проєкту зародилася під час повномасштабного вторгнення. Тоді запорізькі бізнеси побачили падіння попиту. Зібравшись, вони вирішили дати нове дихання вже існуючому «Купуй запорізьке»:

– Спілкуючись з бізнесом, ми прийняли рішення, що єдина можливість змінити ситуацію – це звернути увагу споживача про необхідність підтримати саме запорізький продукт, – розповідає Олена Єрьоменко, керівниця «Підтримую СВОЄ запорізьке».

Олена Єрьоменко, голова громадської організації «Бізнес-Союз «Порада», керівницею та со-авторкою проєкту «Підтримую СВОЄ запорізьке»

Пізніше ідею про підтримку і просування місцевого підприємництва представили на Ярмарку проєктів, який організовує Національна платформа малого та середнього бізнесу. 

Там проєкт увійшов у вісімку лідерів, але підтримки від донорів не отримав. Це запорізьку бізнес-команду не засмутило, а навпаки мотивувало діяти далі з ще більшою завзятістю. 

Від логотипу до платформи

Після презентації на ярмарку ще одна ідея несподівано, але дуже вчасно, виникла у Національного університету «Запорізька політехніка» – провести конкурс логотипів серед студентів. 

– Нам пропозиція сподобалась, – ділиться Олена, – і Запорізька міська рада теж підтримала. Це і стимул для студентів. Тоді ми змогли серед членів «Бізнес-Союзу «Порада» зібрати призовий фонд для перших трьох місць. А також домовилися про стажування для учасників на запорізьких підприємствах. 

Університет створив комісію, у яку увійшли як викладачі та місцеві бізнеси, так і представники Запорізької міської ради. І на велике здивування, згадує Олена, було подано більше 50-ти заявок. Всі роботи мали свою унікальність, але після відбору переміг студент Карім Еззакані.

Ідея логотипу заключалася в тому, що на ньому зображена літера «З», яка символізує назву міста. Маленькі квадрати поряд з літерою – це український етнічний орнамент. А якщо з’єднати всі елементи, то вони утворюють лук зі стрілою, який являється поширеним видом зброї у козаків, а також одним із символів Запорізького краю. 

Щодо зеленого кольору, то Карім пояснив, що цей колір символізує вічний дух та життя.

– Після ми провели всю процедуру передачі права власності на логотип, подали його на реєстрацію в Укрпатент, щоб потім у бізнесів, які будуть його використовувати, не було проблем.

Маючи логотип, бізнеси задумались і про платформу, яка допоможе у просуванні, обʼєднанні і підтримці. 

– Переговорили про це з міською радою, бізнесом і прийшли до висновку, що потрібні гроші. Однак, так склалося, що один з членів «Бізнес-Союзу «Порада» розробник сайтів. Ми з ним поговорили і він взявся. А на додачу, так зійшлися зірки напевно, що у нього був домен svoe.zp.ua, який він нам подарував, – каже Олена Єрьоменко. 

Як розповідає керівниця проєкту, все робилося виключно на ініціативі зацікавлених в успіху людей. Потихеньку сайт розвивався і вже зараз там не тільки інформація про бізнеси, але також є і зручна карта, на якій представлені запорізькі підприємці. 

Карта «Підтримую СВОЄ запорізьке» з мітами

Міта – запорізька фішка

Однією з цікавинок платформи є назва відміток на карті «Підтримую СВОЄ запорізьке» – міти. Міта – це застаріле визначення «помітки»

Дійшли до цього за допомогою брейншторму, бо хотілося не просто «відмітка» чи «геолокація», а щось унікальне. 

– Думали знайти нове, як назвати цю відмітку, точку на карті. Шукали в інтернеті аналоги і наштовхнулися. Тепер це акцент, асоціація з нашим проєктом. 

Кількість вже зареєстрованих брендів та компаній на сайті «Підтримую СВОЄ запорізьке», які отримали свої міти сайту

Логотип як марка якості

Всіх, хто реєструються на платформі, команда проєкту додає в групу і пропонує використовувати логотип. Бо ідея направлена саме на те, щоб просувати логотип, а логотип просуває бізнес. Ідентифікація запорізького бізнесу через логотип. 

На жаль, дуже мало запоріжців знають, що саме запорізьке. Ніхто не буде читати маленький шрифт на пакуванні, де написано, хто виробник, де знаходяться потужності. Люди дивляться на ціну, слухають поради, але тенденція підтримувати своє з початком повномасштабної війни є і її треба розвивати. 

– Ми хочемо дійти до того, щоб як в Нової пошти, коли ми бачимо лого, навіть краєм ока, то одразу все розуміємо. Точно так і тут. Будь це цінник або на вході в магазин, щоб люди розуміли, що це запорізький магазин, запорізький виробник. Ми не кажемо купуйте тільки запорізьке. Ми кажемо, зупиніться на хвилинку, подумайте, зробіть свій вибір, спробуйте, а можливо воно не гірше, а навіть краще.

Олена наголошує на простому правилі – спочатку ми підтримуємо запорізьке, потім підтримуємо українське, а потім все інше. 

Це правило не тільки підпримає місцевий бізнес, але і економіку регіону в цілому, бо все повʼязано. 

– Якщо на одному підприємстві щось іде вгору, то на іншому також. Тому що там зростає заробітна плата, яка буде витрачена в магазині і піде в дохід іншому місцевому бізнесу. І ми розуміємо, що саме таким чином можемо підвищити економіку в регіону.

А збільшення місцевих бюджетів – це додаткові кошти на лавочки, дороги, чистоту, навіть дрони для військових. Це все за рахунок податків, що сплачує запорізький бізнес, у якого ви купуєте масло, молоко, рибу, каву та багато чого іншого. 

Доєднатися легко та безкоштовно

Проєкт «Підтримую СВОЄ запорізьке» відкритий для всіх зареєстрованих запорізьких бізнесів, від крафтовиків, до великих виробництв.

– Ми звертаємося з пропозицією ідентифікувати себе, показати, в тому числі і запоріжцям, наскільки Запорізький регіон багатий на свої бренди, на свої імена. Я, коли приїжджаю на захід України, і бачу чай Пальміра, мені радісно, бо це наш. А коли ти в Запоріжжі розказуєш і люди не знають, що це запорізький бренд, мені неприємно. Тому що у нас є, чим пишатися. І ми повинні пишатись своїм, в першу чергу, – каже Олена. 

Якщо ви хочете також стати частинкою великої запорізької бізнес-родини, то доєднатися до проєкту легко. Достатньо зайти на сайт «Підтримую СВОЄ запорізьке» та натиснути на кнопку «Зареєструй СВОЄ»

Головна сторінка сайту «Підтримую СВОЄ запорізьке»

Пройшовши реєстрацію, ви не тільки потрапите на карту і отримаєте свою міту, але і приєднаєтеся до популяризації місцевого бізнесу, який працює тут і зараз, під обстрілами, на 30-ти відсотках вільної від російської навали території області, сплачує податки і підтримує безпеку та добробут Запорізького регіону.


Проєкт «Підтримую СВОЄ запорізьке» реалізовується за підтримки проєкту Агентства США з міжнародного розвитку USAID «Зміцнення громадської довіри (UCBI)».

Завантажити ще...