Рятівна магія пряників: історія крафтової майстерні «Пряна казка»
Під обстрілами, стресом і життєвими труднощами люди продовжують відкривати свої бізнеси. Вони навчаються на курсах, перетворюють улюблену справу на спосіб заробітку або просто реалізують давні мрії, щоб якось боротися зі стресом. Яскравим прикладом такого бізнесу є крафтова майстерня з виготовлення пряників «Пряна казка». Детальніше про історію її створення читайте у матеріалі
До війни Дар’я Головня, власниця майстерні з виготовлення пряників «Пряна казка», жила у місті Пологи. На початку повномасштабної війни вона знаходилась у Запоріжжі, адже була вагітна другою дитиною та мала часто приїжджати до місцевого пологового. Чоловік зі старшою донькою тоді були разом з нею, проте з батьками, що опинилися під окупацією, три тижні не було жодного зв’язку.
Перші півроку Дар’я переживала величезний стрес, через який передчасно народила сина на восьмому місяці вагітності.
– Взагалі якась прострація, нерозуміння, неприйняття того, що відбувається, як взагалі може таке відбуватися в наш час.
У жовтні 2022 року Запоріжжя почали обстрілювати сильніше. Під час чергової безсонної осінньої ночі дівчина гортала стрічку в Instagram, намагаючись якось відволіктися. Раптом їй потрапила на очі реклама навчального курсу з розпису пряників.
– Я не знаю чому, але мені так захотілося його купити. Це було таке імпульсивне бажання, імпульсивна покупка.
О третій годині ночі вона написала дівчині, яка його продавала. Та одразу ж їй відповіла. Вранці Дар’я відкрила придбаний вночі курс та уважно його дослідила. Закупивши усе необхідне, вона почала вчитися.
Навчання допомогло втримати їй свою «зозульку» в порядку. Замість безкінечного читання новин та нервування, вона робила пряники.
– Я творила і мене це дуже заспокоювало. І тому я могла дарувати своїм дітям більш-менш спокійну маму, врівноважену.
Спочатку вона просто викладала фотографії робіт на власній сторінці в Instagram, тільки щоб поділитися з друзями та підписниками своїм новим хобі. Їм сподобалося. Вони почали замовляти в неї пряники.
– Звісно, було спочатку страшно братися, бо я тільки новачок. Думаю, ще щось не так зроблю. Але я не побоялася, пробувала, робила.
Через два місяці в неї з’явилося перше велике замовлення – 140 пряників у формі Миколайчиків від керівниці танцювальної студії, де займалася її дочка, для звітного новорічного концерту.
Для Дар’ї дуже важлива якість її пряників, тому вона завжди обирає найкращі продукти.
– Я не використовую замінники та ароматизатори, бо якщо піти до магазину, там можна почитати цей склад і можна просто за голову схопитися. Я такого дітям не бажаю.
В складі пряників – натуральний мед, солодковершкове масло, борошно та спеціальна суміш спецій. Вона використовує не синтетичний ванільний порошок, а натуральний екстракт бурбона, не інвертний сироп, а мед, не маргарин, а справжнє вершкове масло.
Айсинг (глазур) робить на основі білкової суміші, безпечнішої за сирі яйця, із додаванням натуральних харчових барвників.
– Я вкладаю усе найкраще, бо знаю, що це будуть їсти дітки.
За допомогою харчового принтера, виграного на свій перший грант, вона друкує різноманітні пряники з логотипами.
Дуже часто на різних подіях до неї підходять мами з дітьми. Дитина просить маму купити їй пряника, а та їй відмовляє, адже дитина їх не їсть. Тоді Дар’я каже «Це просто ваша дитина мої пряники не їла», і мама таки купує пряник, а дитина з’їдає його до останньої крихти.
Дівчина співпрацює з кондитерами, роблячи пряники якихось конкретних розмірів або кольорів. Також її вироби можна придбати у кав’ярні Airflow.
Історія Дар’ї Головні – це приклад незламності, творчого підходу та віри у свої сили навіть у найважчих життєвих обставинах. Завдяки своїй наполегливості, увазі до якості та щирій любові до того, що вона робить, її маленьке хобі перетворилося у справжній бізнес «Пряна казка», який радує великих і маленьких покупців смачним продуктом.