У світі, де масове виробництво домінує, крафтовий бізнес пропонує щось особливе унікальне, створене з душею та увагою до деталей. Одна з таких історій про Марину з Запоріжжя, яка перетворила своє багаторічне хобі на справу життя. Через свій Instagram вона ділиться процесами створення реалістичного мила, свічок та букетів, акцентуючи на натуральних інгредієнтах. Марина не просто виготовляє продукти – вона створює емоції, спогади та корисні подарунки 

Початок творчого пошуку 

Марина завжди була активною у рукоділлі, пробуючи різні напрямки. 

Я рукотворю усе життя. Багато чим займалась, а одного разу, дуже давно, натрапила на журнал, в якому перетоплювали дитяче мило з додаванням олій. Це не те щоб старт, а предстарт зайняття милом. Звісно, усі були обдаровані таким милом, – згадує вона. 

Серед її захоплень були прикраси з сутажного шнура, шиття, в’язання, малювання на чашках, фотографія (вона навіть була членом Запорізького фотоклубу), заколки, робота в Photoshop та вишивання ялинкових прикрас.

Але справжній поворот стався під час пандемії COVID-19. 

З початком ковіду треба було розважати вдома гіперактивну дитину, тож я гребла усе, що в очі впало. Так до рук потрапив маленький набір миловаріння і тут все, перший кілограм основи, перші форми, перші курси, та пішло по наростаючій, – розповідає майстриня.

Цей момент став початком її крафтового бізнесу, де мило на природних компонентах займало центральне місце. Марина приділяє особливу увагу матеріалам, щоб забезпечити натуральність та безпечність продуктів. 

– Для мила використовую якісну англійську основу Stephenson, «слс фрі», без важких хімічних елементів, які сушать шкіру. Позиціоную мило як корисний подарунок, який треба використовувати. Якщо це якісь фігурки, по типу Гаррі Поттера, я використовую «звичайну» основу цієї ж фірми. Також і для букетів, які позиціонуються як декор. Для свічок використовую тільки натуральні воски без парафіну, стеарину та якісні сертифіковані аромаолії.

Її улюблені техніки пов’язані саме з реалістичним милом: 

– Напевно щоб я не робила, бо все одно в мене багато усього, найбільша любов – це мильні фрукти. Мені подобається робити їх настільки схожими з їстівними. Подобається ходити обирати кожне яблуко для форми, робити в різних кольорах, а потім чути від людей спогади “о, такі яблучки були у моєї бабусі”. Це прям до мурах

Типовий день майстрині

Майстерня Марини поки що розташована вдома, але вона впевнена, що все попереду. Її день поділений на етапи, оскільки вона ще й мати п’ятикласника: вранці встає, п’є каву, починає працювати, потім біжить до школи, робить паузу на гуртки дитини, приготування їжі та інші домашні справи, а вже ввечері дороблює свої замовлення, коли всіх відправить спати. У тиші та спокої, з серіалом на фоні, вона знаходить час для творчості.

Створення крафтового товару та просування бізнесу 

Час на виготовлення продуктів варіюється залежно від складності, розповідає майстриня: 

Це складне питання, бо на один продукт може піти година, а на інший, наприклад, букет, вже два. На свічки йде і тиждень, бо є процеси, типу сушки, які сповільнюють виготовлення.

Звичайно, бізнес не без викликів. Марина визнає наявність конкуренції, але нещодавно почула цікаву фразу від відомих брендів: «Я буду створювати свій товар там, де є конкуренція». Це допомогло їй зменшити страх перед суперниками, адже кожен покупець все одно знайде «свого» продавця та «свій» товар, навіть якщо конкурентів поставити поряд. 

– Сезонність звісно є. В періоди свят простіше. Влітку відпочинок теж має бути, та період планування, переосмислення. Важко з нашими реаліями, це найважчий фактор. Коли ти не знаєш, що буде завтра, чи буде в тебе де жити, що їсти, це мені, здається, дуже впливає на покупців, – зазначає Марина.

Вона просуває свій бізнес переважно через Instagram, де запускає рекламу, хоча поки що він слугує радше каталогом для перегляду товарів та запитів. Останнім часом вона тестує ярмарки в різних регіонах України, активно бере участь у запорізьких заходах і шукає фізичні магазини для реалізації продукції. Наприклад, її товари вже представлені в крамничці в Ужгороді, квіткарні під Києвом та майстерні колеги в Білгород-Дністровському. 

На її думку, ярмарки є найефективнішим каналом продажів. У Запоріжжі Марина неодноразово брала участь у «Крафтове місто» в Сіті Моллі та заходах біля кафе й ресторанів. Через обмеження на масові події, люди часто не знають про них, але інформацію про кожен ярмарок у Сіті Моллі тепер можна знайти в Instagram. Майстриня запрошує всіх завітати за подарунками для себе та близьких.

Покупці

Цільова аудиторія Марини різноманітна, від матусь і діточок до фанатів фентезі. Для кожного знайдеться свій товар. Особливо коли надходять відгуки клієнтів, які є великою мотивацією для неї: 

– В мене є постійні покупці, одні повертаються за товаром, щоб поставити черговий фрукт на поличку, інші повертаються за подарунками під час свят, а раз повертаються, то це значить, що подобається мій продукт. Чому я дуже рада.

Плани на майбутнє в Марини амбітні. Їй складно утримувати асортимент через численні власні ідеї та бажання купувати нові форми. Вона радше стримує себе, оскільки напрямків розвитку дуже багато. А ось відкриття власної крамнички – це справжня мета і мрія: затишної крамнички, до якої прийшов і обов’язково щось захотілося купити.

Щодо трендів, то Марина фокусується на екологічності

– Трендовість, не впевнена, але для себе обрала екологічність, мінімум пакування – плівка, на жаль, зовсім від неї не можу відмовитись, але використовую поштові коробки вторинно, збираю макулатуру, щоб зберегти нашу планету. Плюс безпечність. Це стосується вибору матеріалів.

Про поради та виклики на початку 

Якщо можно було б щось змінити у минулому, Марина каже, що не знає, бо тільки пройшовши певний шлях, ти стаєш тим, ким є, і змінивши щось, ти будеш іншим, тому, напевно, нічого б не змінювала. Кожна людина, з якою перетинаються шляхи, чомусь вчить тебе, головне вміти це сприймати. Для початківців у крафтовому бізнесі Марина радить:

– Розуміння того, що все буде поступово, що це не клацнув пальцями і тут вже на столі гроші. Але шукати свій напрям, своє бачення та показувати свою унікальність треба. Крок за кроком таким чином йти до успіху. Я вдячна всім рідним, знайомим, колегам, друзям, що були на моєму шляху! 

– Подарунки, люди можуть сказати, що не на часі, але я вважаю на часі, бо це щось приємне, світле, чого наразі дуже мало в житті, – підсумовує майстриня.

Історія Марини приклад, як хобі може стати бізнесом, що приносить радість і користь. Через Instagram @dragon_gardens_ua і @dragon_gardens_fantasy Марина надихає, показуючи, як креативність перетворює звичайне мило на витвір мистецтва та фентезійні шедеври.

Авторка матеріалу – Анастасія ЛЕВКОВИЧ

Завантажити ще...