Проєкт SVOE почав свою роботу у березні 2024 року за ініціативи Бізнес-Союз «Порада» та запорізького бізнесу. Його ціль – поширювати впізнаваність запорізьких продуктів та послуг і заохочувати місцевих купувати своє. За цей час до ініціативи приєдналось вже 60 компаній, які зареєстрували 76 брендів. 

SODA розпитала Олену Єрьоменко, голову правління Бізнес-Союзу «Порада», про цілі проєкту та запорізький бізнес в ньому

Першими кроками ініціативи стало створення сайту SVOE.ZP.UA. Ініціатори хотіли зібрати інформацію про всі запорізькі компанії та бренди на одній платформі. Відразу виникла ідея зробити карту, де будуть позначені місця продажу запорізьких товарів або надання послуг запоріжцями. 

Скріншот мапи із сайту svoe.zp.ua

Наразі карта налічує більше 1 тисячі міт. Міта SVOE – позначка (помітка) товарів та послуг від місцевих виробників, які активно сплачують податки у бюджет Запорізького регіону. 

Фото із Facebook-сторінки «Підтримую СВОЄ Запорізьке»

 

– Сказати, що ми зараз дуже інтенсивно працювали на реєстрацію – ні, ми цього не робили. Це більш таке, якби тестово було. І зараз відпрацьовуються помилки, недопрацювання, як воно виглядає, – розповідає Олена Єрьоменко, голова Бізнес-Союзу «Порада». 

Олена розказує, що зараз проєкт просувають у соціальних мережах та за допомогою реклами. Запоріжці могли бачити білборди “Своє – підтримуй запорізьке!”. Їх розмістили як соціальну рекламу за підтримки міськради. 

Для подальшого поширення ініціативи хочуть залучити грантове фінансування, розказувати історії запорізького бізнесу та закликати мешканців купувати місцеві товари. 

– Над брендами треба працювати, доносити, що це наші бренди. Ми ще стали стикатися з тим, що навіть бізнеси, коли знаходяться в інших регіонах, вони навіть стидаються сказати, що вони запорізький бренд. Ми якось самі себе занапастили. Наше місто пішло на якийсь незрозумілий план, його взагалі в контексті цікавості не розглядають. І я вважаю, що якщо ми його не зробимо цікавим, і, в першу чергу, ми не почнемо його поважати, якщо воно для нас не буде цікавим, то для інших також.

Олена говорить, що будучи керівником бізнес-союзу, сама здивовалася деякими заявками від бізнесів та тому, що вони належать запоріжцям. Впевнена, що запоріжці зможуть відкрити для себе багато якісних продуктів та послуг від своїх. 

– Зараз, коли запоріжці виїхали, мені багато знайомих з Запоріжжя каже «А ми йдемо в магазин і шукаємо наше, якби хочемо таким чином підтримати своїх».

Ініціатори проєкту виокремили головні переваги купувати SVOE та пропонують долучатися запоріжцям:

  1. Якість та автентичність. Запорізькі виробники використовують високоякісні матеріали та інгредієнти, що гарантує автентичність та відмінний смак або функціональність продукції.
  2. Підтримка місцевої економіки. Купуючи місцеві товари, ви підтримуєте місцевих підприємців, створюєте нові робочі місця та сприяєте розвитку регіону, що покращує добробут нашого міста.
  3. Екологічна відповідальність. Місцева продукція має менший вуглецевий слід через зниження витрат на транспортування, роблячи ваш вибір екологічно свідомим.
  4. Унікальність продукції. Запорізькі виробники пропонують унікальні товари, які не знайти в масових мережах, що дозволяє вам насолоджуватися ексклюзивними продуктами.
  5. Громадська солідарність. Підтримуючи місцеві бізнеси, ви зміцнюєте соціальні зв’язки у громаді та підтримуєте один одного у складні часи.

Долучитись і дізнатися більше про запорізькі бренди можна на сайті та у соціальних мережах проєкту.